Álvaro Cunqueiro – Eu son Edipo / Yo soy Edipo (Tradición clásica)

 

Eu son Edipo

Non sabía que o fora
ate que non matei a meu pai
e deiteime con miña nai. Un home
marcado pra sempre por un sino fadal
como un poldro no curro co ferro, pra sempre.
Meu pai saíume a un tempo
polos catro camiños da encrucillada.
Miroume, -hai miradas como morcegos
que van e veñen, raudas. Cuspín na man da lanza
e veu decontra min. El mesmo
adentrouse no meu ferro. Estaba escrito.

Acertéille á Esfinxe o seu decir segredo
e caséi coa miña nai. Cando a deixaba preñe
lembrábase dun neno que tivera
e ao que lle quitaron cando aínda nóno vira sorrir.
Iban matalo no monte, ou dálo ás feras.
Aquela baluguiña de manteiga,
aquel peliño mouro, aquelas manciñas inquedas
era eu, regresado á nai como varón,
e á coroa de Tebas como asesino.

Eu son Edipo. Si mirades ben o caso,
un inocente. Agora vello e canso déitome
nas trebas, que me arroupan
como unha nai arroupa ao seu neno.

 

swirl-th

Yo soy Edipo

No sabía que lo fuera
hasta que no maté a mi padre
y me acosté con mi madre. Un hombre
marcado para siempre por un destino fatal
como un potro en el cerco con el hierro, para siempre.
Mi padre apareció a un tiempo
por los cuatro caminos de la encrucijada.
Me miró –hay miradas como murciélagos
que van y vienen, raudas. Escupió en la mano de la lanza
y vino contra mí. Él mismo
se adentró en mi hierro. Estaba escrito.

Le acerté a la Esfinge su decir secreto
y me casé con mi madre. Cuando la dejé preñada
acordábase de un niño que tuviera
y que se lo arrancaron cuando todavía no lo viera sonreír.
Lo iban a matar en el monte, o arrojarlo a las fieras.
Aquella bolita de manteca,
aquel pelito oscuro, aquellas manecitas inquietas
era yo, vuelto a la madre como hombre,
y a la corona de Tebas como asesino.

Yo soy Edipo. Si estudiáis bien este suceso,
un inocente. Ahora viejo y cansado me echo
en las tinieblas, que me arropan
como una madre arropa a su niño.

(De Álvaro Cunqueiro, Herba aquí ou acolá (Hierba aquí o allá), 1980)
Versión: César Antonio Molina

line

 

Aleksander Kokular Oedipus and Antigone (1828)

Aleksander Kokular, Oedipus and Antigone (1828)

Charles Jalabert The Plague of Thebes Oedipus and Antigone (1842)

Charles Jalabert, The plague of Thebes. Oedipus and Antigone (1842)

Gustave Moreau Edipo y la Esfinge (1864)

Gustave Moreau, Edipo y la Esfinge (1864)

Esta entrada fue publicada en Clásicas, Tradición clásica. Guarda el enlace permanente.

Responder

